Bağlantınızda sürekli kopmalar oluyorsa internet sağlayıcınızı aramadan önce sorunun sizden kaynaklı olup olmadığını anlamanız gerekiyor. Sorun sizde ise bunu tesbit etmeniz gerek.Bu sorunla uğraşa uğraşa neredeyse işin profesyoneli oldum. Yakında TTNET'te bile çalışabilirim. Çünkü adamlar her aramada aynı şeyleri yaptırıyorlar. Uzun uzun telefon başında beklemenize gerek yok. İşte buraya yazıyorum. İlk önce bağlantılarınızın yukarıdaki resimde olduğu gibi takılı olduğunundan emin olun ve şimdi maddeleri sıralayalım. Birde bende eklemeler yapacağım tabi.
1. Bilgisayarınız Virüslü Olabilir
Bazı virüs çeşitleri bağlantının kopmasına sebep olabilmekte. İlk yapmanız gereken bilgisayarınızı taratmak olmalı. Hatta taramadan sonra bir de ComboFix ile temizleyin bilgisayarınızı.
2. Splitter Kontrolü
Ana kablonun bağlandığı kutucuk. Bu kutucuk gelen bağlantıyı modem ve telefona dağıtıyor. Hem telefonu kullanmanızı hem de interneti kullanmanızı sağlıyor. Bu alet sorun yapabiliyor. Eğer bağlantınızda kopmalar oluyorsa bu alet buna sebep olmuş olabilir. Splitter'a gelen ana kabloyu çıkarın ve ana kabloyu direk olarak modeme bağlayın arada (yani arada splitter olmadan) ve bekleyin. İnternet gelmezse modemi kapatıp 10 saniye bekleyin eğer yine gelmezse sorun splitter'dan değildir.
Geriye 2 seçenek kalıyor sorun ya modemdendir yada size gelen internette sorun vardır.
3. Modeminizi Deneyin
İnternet aboneliği olan bir komşunuza gidip modeminizi deneyin. Hatta onların modemini alıp siz de kendi evinizde deneyin. Önemli olan internete bağlanmak değil. Zaten siz modeminizi başka bir bilgisayara takınca yada başka bir modemi kendi bilgisayarınıza takınca büyük ihtimalle abone kaydı yapılmadığından çalışmayacaktır. Buarada önemli olan DSL ve İnternet yada PPP ışığının yanıp yanmadığını kontrol etmektir. Burada 2 şeyi denemiş oluyorsunuz.
1.Eğer sizin modem komşunuzda çalıştıysa demek ki modeminizde sorun yok.
2.Komşunun modemini sizin evde taktığınızda kopmalar olmaya devam ediyorsa sorun size gelen internettedir.
NOT : Modem kontrolünü dikkatlice yapmanız gerekiyor ve modemleri yaklaşık 30 dakika gibi uzun bir süre bekletmeniz gerekiyor. Yanlış sonuç almamak açısından. Hatta modemde sorun olduğunu tesbit etseniz bile siz yinede müşteri hizmetlerini arayın. Bir de onlar baksınlar. Hemen öyle modemde sorun var diye gidip yeni modem almayın.
Ve artık geriye tek bir yol kalıyor o da müşteri hizmetlerini aramak olacaktır. Zaten sorunda genelde internette oluyor. Yani modemler ve splitterlar kolay kolay sorun yapmazlar.
4.Size Gelen Bağlantıda Sorun Varsa...
TTNET kullanıyorsanız TTNET Pratik çözümü indirin. Tabi o sırada sizde internet olmayacağından başka bir bilgisayardan indirebilirsiniz yada bir anlık internetin gelmesinden faydalanıp indirebilirsiniz. Program da bazı ıvır zıvır şeyler var onlara dokunmayın. Program tarayıcı açmaya çalışırsa hemen kapatın ve programı İnternet Explorer'den indirin çünkü Mozilla'ya eklenti kurmaya çalışıyor ve indirme başarısız oluyor. Sadece bağlantı testi yapın ve sorunu çözmesini bekleyin eğer çözmezse TTNET müşteri hizmetlerini 444 0 375 nolu telefondan arayın. Eğer teknik destek gerekiyorsa TTNET Pratik Çözüm programı sizi bu konuda bilgilendiriyor. Bir de hata kodu veriyor. O kodu da yetkililere verirseniz daha iyi yardımcı olabileceklerini söylüyorlar siz de öyle yapın.
Bakınız :
İlk aradığınız zaman büyük ihtimalle 1. başlıkta yazdığımı yaptıracaklardır. Eğer splitterınızda sorun yoksa ben onu yaptım splitterda sorun yok diye belirtin.
Diğer internet hizmeti veren şirketlerin müşteri hizmetlerine ulaşabileceğiniz telefon numaraları :
- Smile ADSL : 0212 444 33 75
- SuperOnline : 444 222 0
- Doping : 0 850 333 0 333
- Biri ADSL : 0216 556 10 20
- TurkNet ADSL : 0 850 288 80 80
0 yorum: