Uçuk İçin İlaçsız/Merhemsiz Tedavi Yöntemleri

 
Görüntü kirliliğinden ibaret olan şu uçuktan nefret ediyorum. Zaten kim sever ki. Normalde uçuk çıkmadan önce, henüz kaşınma aşamasındayken, bir peçeteye kolonya döküp kaşınan yere 10-15 dakika boyunca bastırınca daha çıkmadan yok oluyordu. Bu yöntemi daha önceden bir çok kez denemiştim. Faydasını da göreceğinizden emin olabilirsiniz. Aklınzda bulunsun.

Bu sefer kolonya taktiğini uygulayamadım ve uçuk giderek şişti duduğımda. Krem almayın, bırakın kendiliğinden geçsin diye yöntemler okmuştum internette. Krem kullanmak, uçuğa sebep olan "herpes" virüsünü daha da güçlendiriyormuş, diye okumuştum. Ne kadar doğru bilemiyorum tabi. Zaten merhem istesem de alamazdım. Haftasonu olduğu için de nöbetçi eczane bakmakla uğraşmak falan bayağı bir zahmetli olabilir diye vazgeçtim.

Öyle bir kaşınıp rahatsız ediyor ki geçmesini bekleyemedim. İnternette "uçuk tedavisi için doğal tedavi yöntemleri" şeklinde aramalar yapıp bir an öncek kurtulmak istedim. Zaten verdiği görüntü kirliliği bile insanı rahatsız etmeye yetiyordu. İnternette arayayım dedim ama aramaz olaydım. Çünkü ne denediysem fayda etmedi açıkçası. Özellike buz yöntemini falan önerenler olmuş. Buz bence o virüsü sadece kristaliza hale getiriyor. Soğuğun etkisi gidince virüs yeniden aktif olup tekrardan kaşıntıya sebep oluyordu. Hiç denemeyin yani. Sarımsak da önerenler vardı ama hiç denemedim. Soğan denedim ama fayda etmedi. :)

Daha sonradan arkadaşımın önerisini denedim. Diş macunu sür dedi. Hakikatende farketti biraz. Kurumu oldu biraz uçuk üzerinde. Diş macununun ilk defadan etki etmesini beklemeyin hemen. Eczaden aldığınız merhem ile bile en az 4 günde iyileşebiliyor dudaktaki uçuk. O yüzden sabırlı olun derim ben. Geçene kadar hergün deneyin. Günde bir kaç kez tazeleyin. Uçuğu kuruttuğunu farkettim. Ne zamandır bloga da yazı yazmıyordum. Hem iyi bir içerik hem de tavsiye olmuş oldu. Bilmeyenler için bu "diş macunlu tedavi" yönteminin akıllarında bulunmasını istiyorum. Bu yazı da öylece blogun bir köşesinde kalsın işte.

Uçuk hakkında daha geniş bilgi edinmek için buraya tıklayabilirsiniz.

0 yorum:

 
 
OrtayiPisletenV1 - Copyrgiht 2013 - Tüm haklarımı annem kaldırdı - Tema Yapımcısı: TanerC.